29 września 2022 10:46 | Aktualności
W ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej z matematyki w dniu 26.09.2022r. udaliśmy się do pobliskiego sklepu. Uczniowie otrzymali zadanie,aby w trakcie wyjścia do sklepu zaplanować zakupy na kwotę najbardziej zbliżoną do 20zł, ale jej nieprzekraczającą. Mieli również zaplanować zakup produktów tylko z wcześniej ustalonych kategorii.
ZAKUPY – połączone z wizytą w sklepie dały odpowiedź na pytania:
Robiliśmy zakupy i w ten sposób ćwiczyliśmy działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych, dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych, a także porównywaliśmy, kto kupił więcej i ile reszty zostało. Uczniowie analizowali również paragony – podatek VAT, promocje, podwyżki.W ramach zajęć uczniowie opanowywali treści matematyczne, w oparciu o sytuacje i potrzeby życia codziennego.