Projekt "Moje pasje - moje kompetencje"

Regulamin rekrutacji i  uczestnictwa

w projekcie nr RPLU.12.02.00-06-0049/16

pt. ”Moje pasje - moje kompetencje”

 

§ 1

Postanowienia ogólne

            Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie zatytułowanym „Moje pasje - moje kompetencje” , nr projektu RPLU.12.02.00-06-0049/16  realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020,  Oś priorytetowa: 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 : Kształcenie ogólne.

  1. Zajęcia w ramach Projektu współfinansowane są przez Unię Europejską                         w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Beneficjentem projektu jest Gmina Tomaszów Lubelski, ul. 29 Listopada 9,           22-600 Tomaszów Lubelski.
  3. Realizatorem finansowym projektu jest Gminny Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół w Tomaszowie Lubelskim, ul. Kościelna 13, 22-600 Tomaszów Lubelski.
  4. Realizatorem merytorycznym są szkoły:

·        Zespół Szkół Publicznych im. Żołnierzy Września 1939 r.  w Majdanie Górnym – Szkoła Podstawowa,

·        Zespół Szkół Publicznych im. Ordynacji Zamoyskiej w Sabaudii – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum,

  • Zespołu Szkół Publicznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego              w Podhorcach – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum,
  • Szkoła Podstawowa w Pasiekach.

·        Zespół Szkół Publicznych w Łaszczówce – Szkoła Podstawowa  i Gimnazjum,

·        Zespół Szkół Publicznych im. Papieża Jana Pawła II w Szarowoli – Szkoła Podstawowa.

  1. Biuro projektu mieści się w Gminnym Zespole Ekonomiczno – Administracyjnym Szkół w Tomaszowie Lubelski, ul. Kościelna 13, 22-600 Tomaszów Lubelski.
  2. Szkolne punkty informacyjne  będą się znajdować w sekretariatach szkół                         i gabinetach dyrektorów.
  3. Przez 1 godzinę zajęć należy rozumieć 45 minut.
  4. Strona internetowa projektu – www.tomaszowlubelski.pl, oraz pomocniczo  strony internetowe szkół: www.zspmajdang.szkolna.net, www.sabaudia.szkolna.netwww.podhorce.szkolna.net, www.zs_laszczowka.superszkolna.pl,  www.zspszarowola.superszkolna.pl, www.sppasieki.superszkolna.pl

 

§ 2

Informacje o Projekcie

1. Termin realizacji projektu: 13.06.2017 r. -  31.07.2018 r.

2. Projekt zakłada objęcie wsparciem uczniów i nauczycieli  szkół z terenu Gminy Tomaszów Lubelski:

·        Zespół Szkół Publicznych im. Żołnierzy Września 1939 r.  w Majdanie Górnym – Szkoła Podstawowa,

·        Zespół Szkół Publicznych im. Ordynacji Zamoyskiej w Sabaudii – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum,

  • Zespołu Szkół Publicznych im. Marszałka Józefa Piłsudskiego   w Podhorcach – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum,
  • Szkoła Podstawowa w Pasiekach.

·         Zespół Szkół Publicznych w Łaszczówce – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum,

·        Zespół Szkół Publicznych im. Papieża Jana Pawła II w Szarowoli – Szkoła Podstawowa.

3. Udział beneficjentów ostatecznych w projekcie jest bezpłatny.

4. Koszty uczestnictwa beneficjentów ostatecznych w projekcie ponosi wnioskodawca projektu, ze środków otrzymanych na jego realizację.

5. Realizacja działań zaplanowanych w projekcie będzie dostosowana do planu zajęć i potrzeb poszczególnych grup.

6. Zajęcia poprowadzą nauczyciele i specjaliści zatrudnieni przez beneficjenta do przygotowania i prowadzenia zajęć pozalekcyjnych                 i pozaszkolnych.

7. Nauczyciele w porozumieniu z Koordynatorem projektu i Dyrektorami szkół biorących udział w projekcie opracują wykazy materiałów dydaktycznych, programy i harmonogramy zajęć realizowanych                           w ramach poszczególnych działań.

8. W projekcie zaplanowano następujące zajęcia :

a) dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki,

b) dodatkowe zajęcia rozwijające z matematyki,

c) dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego,

d) dodatkowe zajęcia rozwijające z języka angielskiego,

e) dodatkowe zajęcia rozwijające z przedmiotów przyrodniczych                    z elementami eksperymentu,

f) dodatkowe zajęcia z informatyki,

g) szkolenia z zakresu korzystania z narzędzi TIK, nauczania eksperymentalnego i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

h) dodatkowe zajęcia dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

§ 3

Zasady rekrutacji i kwalifikowania uczestników

  1. Rekrutację do uczestników do  projektu nadzoruje Koordynator projektu.
  2. Rekrutacja uczestników na zajęcia grupowe prowadzona jest w każdej szkole przez Komisję Rekrutacyjna powołaną przez Dyrektora szkoły  w trzech edycjach:
  • pierwsza edycja w m-cu czerwcu 2017 r.
  • druga edycja – uzupełniająca w m-cu wrześniu 2017 r.
  • trzecia edycja – nabór nauczycieli na szkolenia z zakresu korzystania z narzędzi TIK – odpowiednio 2 tygodnie przed każdym szkoleniem.
  1. Utworzony zostanie zespół rekrutacyjny – Koordynator projektu              i Asystent koordynatora, powołany przez Beneficjenta. W każdej szkole powołana zostanie przez Dyrektora szkoły Komisja Rekrutacyjna. Komisja Rekrutacyjna będzie liczyć 3 osoby:  3 nauczycieli ze szkoły.
  2. Uczestnik zainteresowany udziałem w projekcie zobowiązany jest do wypełnienia dokumentów rekrutacyjnych.
  3. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są na stronie internetowej projektu, stronach internetowych poszczególnych szkół oraz w biurze projektu, można  je także pobrać w sekretariatach szkolnych.
  4. Dokumenty rekrutacyjne należy wypełnić, podpisać, a następnie przekazać do szkolnego sekretariatu lub biura projektu.
  5. Komisja Rekrutacyjna w będzie przyjmować zgłoszenia uczestników na poszczególne zajęcia oraz dokumenty rekrutacyjne tj.

a)     formularz zgłoszeniowy – „Załącznik nr 1”

b)     deklarację uczestnictwa w projekcie „Załącznik nr 2”

c)      oświadczenie uczestnika o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych „Załącznik nr 3”

  1. Podczas rekrutacji uczestników projektu będzie przestrzegana zasada równości szans, w tym równy dostępu dziewcząt i chłopców.
  2. Jeden uczeń może otrzymać maksymalnie dwa rodzaje wsparcia, wyjątkiem są zajęcia specjalistyczne, które mogą być trzecim  i czwartym rodzajem wsparcia dla ucznia z orzeczeniem Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej.
  3. Podstawowe kryteria rekrutacji:

a)     uczniowie szkół wymienionych w §2 pkt. 2,

b)     nauczyciele szkół wymienionych w §2 pkt. 2,

c)        wypełnienie dokumentów rekrutacyjnych.

  1. 11.    Szczegółowe kryteria rekrutacji:

a)        zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: niskie wyniki klasyfikacyjne                                z danego przedmiotu (ocena dostateczna lub dobra – uzasadnienie wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu o konieczności wsparcia                                 w grupie dydaktyczno – wyrównawczej- Załącznik nr 8), 

b)        zajęcia rozwijające: wysokie wyniki klasyfikacji z danego przedmiotu (ocena minimum dobra w szczególnych przypadkach dostateczna – wymagana deklaracja ucznia o zainteresowaniu danym przedmiotem -Załącznik nr 7),

c)         zajęcia specjalistyczne – orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,

d)        szkolenia nauczycieli – nauczyciele przedmiotów: edukacja wczesnoszkolna, matematyka, przyroda, biologia, geografia, informatyka, język angielski.

  1. 12.    W razie liczby chętnych przewyższającej liczbę miejsc pierwszeństwo będą mieć uczniowie z rodzin niepełnych i wielodzietnych.
  2. 13.    W razie liczby chętnych przewyższających liczbę miejsc zostanie stworzona lista rezerwowa.
  3. 14.    W przypadku rezygnacji uczestnika projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z listy rezerwowej, jeżeli jego rodzice/opiekunowie prawni wyrażą ponownie wolę wzięcia udziału                 w projekcie i ponownie wypełnią deklarację uczestnictwa.
  4. 15.    Prace Komisji Rekrutacyjnych zostaną udokumentowane protokołem                 i zakończą się sporządzeniem i podpisaniem przez Koordynatora projektu listy uczestników poszczególnych działań oraz ewentualnie list rezerwowych.
  5. 16.    Zasady rekrutacji zostaną podane do wiadomości rodziców i uczniów podczas spotkań klasowych z wychowawcami.

 

 

 

§ 4

Obowiązki uczestników

  1. 1.       Po zakończeniu rekrutacji beneficjent ostateczny (nie dotyczy uczniów klas I-III Szkoły podstawowej) zobowiązany jest dostarczyć do sekretariatu swojej szkoły „Oświadczenie beneficjenta ostatecznego” – Załącznik nr 4
  2. 2.       Spełnienie wyżej wymienionych obowiązków warunkuje udział                                    w projekcie.
  3. 3.       Dodatkowe obowiązki uczestnika:

a)     systematyczne uczestniczenie w zajęciach;

b)     przestrzeganie punktualności;

c)        udział w badaniach monitorujących przed przystąpieniem do    projektu,    w trakcie jego trwania i po zakończeniu projektu;

d)     udzielanie wszelkich informacji związanych z uczestnictwem                                   w projekcie Instytucjom Zewnętrznym zaangażowanym w realizację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego .

 

§ 5

Prawa uczestników

  1. Uczestnicy uprawnieni są do:

a)     nieodpłatnego udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu,

b)     otrzymywania bezpłatnych materiałów dydaktycznych i promocyjnych                w trakcie zajęć,

c)      uczestnictwa w wyjazdach  realizowanych po zakończeniu poszczególnych cykli zajęć dydaktycznych.

 

 

§ 6

Nieobecność na zajęciach i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim lub nagłymi wypadkami losowymi.
  2. Usprawiedliwienie nieobecności na zajęciach zwolnieniem lekarskim lub usprawiedliwieniem napisanym przez rodzica/prawnego opiekuna  powinno nastąpić w pierwszym możliwym terminie. – „Załącznik nr 5”.
  3. W szczególnych przypadkach uniemożliwiających uczestnictwo                                        w zajęciach (choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), zakwalifikowani uczniowie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, po złożeniu przez rodziców/opiekunów prawnych pisemnego oświadczenia o rezygnacji                        z uczestnictwa w projekcie i jej przyczynach. „Załącznik   nr 6”.
  4. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających 20% zrealizowanych zajęć, Koordynator projektu ma prawo usunąć uczestnika                      z grupy, a jego miejsce zajmuje wtedy pierwsza osoba z listy rezerwowej.
  5. W przypadku rezygnacji lub usunięcia beneficjenta ostatecznego z udziału w projekcie koordynator projektu może żądać od niego zwrotu przekazanych materiałów dydaktycznych.

 

§ 7

Zasady monitoringu i kontroli

  1. Beneficjenci ostateczni podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
  2. Beneficjent ostateczny zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.

 

 

§ 8

Postanowienia końcowe

  1. Beneficjent ostateczny zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, a także przepisy wynikające                        z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego,                                                   w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
  3. Ostateczna interpretacja zapisów Regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 należy do Wójta Gminy Tomaszów Lubelski.
  4. Ogólny nadzór oraz rozstrzyganiem spraw nieuregulowanych                                          w Regulaminie należy do kompetencji Wójta Gminy Tomaszów Lubelski.
  5. Regulamin obowiązuje od 14.06.2017 r. do końca realizacji projektu.
  6. Realizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień w sytuacji zmian wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych.
  7. Zmiana treści Regulaminu może nastąpić wyłącznie poprzez wprowadzenie nowego Regulaminu.

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………...................                         Podpisy członków Rady Pedagogicznej:

(miejscowość, data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do regulaminu:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy do projektu.

Załącznik nr 2 – Deklaracja uczestnictwa w projekcie.

Załącznik nr 3 - Oświadczenie uczestnika o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych.

Załącznik nr 4 -  Oświadczenie beneficjenta ostatecznego

Załącznik nr 5 – Usprawiedliwienie

Załącznik nr 6 – Oświadczenie o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.

Załącznik nr 7 – Deklaracja ucznia o zainteresowaniu danym przedmiotem.

Załącznik nr 8 - Uzasadnienie wychowawcy o konieczności wsparcia w grupie dydaktyczno – wyrównawczej.

 

 

szkola pamięta
oke